Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Zastanów się nad wyborem sieci afiliacyjnej!

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Zastanów się nad wyborem sieci afiliacyjnej!

Marketing afiliacyjny wciąż zyskuje na popularności, dlatego też pojawia się coraz więcej sieci partnerskich, które łączą reklamodawców z wydawcami. W jaki sposób wybrać taką, która najlepiej spełni nasze potrzeby?

Doświadczenie i reputacja

Staż istnienia sieci afiliacyjnej to czynnik, który warto uwzględnić podczas dokonywania wyboru - im dłużej działa ona na rynku, tym więcej zrzesza wydawców i reklamodawców. Na przykład sieć afiliacyjna webePartners powstała niemal 9 lat temu i dziś sukcesy w niej osiąga prawie 500 programów partnerskich oraz aż 10 000 wydawców! Często też zdarza się, że sieci, które istnieją od dłuższego czasu, zdążyły wypracować sobie autorskie narzędzia do promocji kampanii reklamowych. Doświadczenie sieci pozwala również na weryfikację jej reputacji oraz wyników osiągniętych dotychczas we współpracy afiliacyjnej.

 

Modele rozliczeń

W przypadku sprzedaży najczęściej stosuje się Cost Per Sale (wynagrodzenie za transakcję) oraz Cost Per Lead (wynagrodzenie za wygenerowanie leada). Dla reklamodawcy istotne jest, aby współpracował z siecią, która zapewni mu możliwość rozliczania się w systemie pasującym do profilu jego firmy i jej założeń finansowych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zwróć uwagę na to, czy wybrana przez ciebie sieć posiada w gronie swoich partnerów szeroki wybór sklepów internetowych, zamiast, na przykład serwisów finansowych. Będzie to oznaczać, że zarówno sieć, jak i jej wydawcy, posiadają doświadczenie w sukcesywnym rekomendowaniu tego typu reklamodawców.

 

Obsługa klienta

Dobra sieć równa się dobra obsługa klienta. Składają się na nią: szybki i efektywny kontakt, odpowiednie wsparcie techniczne a także profesjonalna pomoc affiliate managerów. Kompetencje i dyspozycyjność opiekunów programów to elementy, które warto rozważyć przed wyborem sieci afiliacyjnej. Co więcej, w Polsce, oprócz rodzimych sieci, działają również sieci zagraniczne. Nie każda z nich posiada polską obsługę klienta, co może utrudniać ewentualną współpracę.

 

Zanim więc podejmiesz współpracę z jakąkolwiek siecią afiliacyjną, przeanalizują ją dokładnie według powyższych czynników, a potem wybierz tę właściwą i… osiągaj w niej wyniki! Współpraca z dobrą siecią afiliacyjną to gwarancja efektywnego rozwoju. Wiele możliwości w jednym miejscu i pod okiem wyspecjalizowanych znawców branży – oto przepis na stale rosnące zyski ze sprzedaży!

 

Anna Biernacka
Content Manager w webePartners