Jak przygotować się do diety odchudzającej?

Jak przygotować się do diety odchudzającej?

Klamka zapadła – od jutra przechodzisz na dietę. Być może będziesz jeść zupełnie inne rzeczy niż dotychczas. Przestawić się z dnia na dzień nie jest łatwo, a zwłaszcza zrezygnować z ulubionych posiłków. Dlatego warto przygotować się na zmiany, które zajdą w Twoim menu.

Objadanie się przed dietą

Jutro dieta, a więc dziś trzeba najeść się do syta. Znasz to? Wiele osób na dzień przed odchudzaniem lubi zaszaleć i zjada ogromne ilości słodyczy, przekąsek i innych rarytasów, czyli wszystkiego, czego będzie im brakować na diecie. Nic dziwnego, że następnego dnia nie jedzą prawie nic. Organizm ma dość cukru i tłuszczu na co najmniej dobę. Później jednak zaczyna mu brakować słodkości i węglowodanów. Niełatwo obronić się wtedy przed chęcią zaatakowania lodówki.

 

Pomyśl o diecie tydzień wcześniej

O nadchodzącej diecie najlepiej pomyśleć kilka dni przed jej rozpoczęciem. Nie po to, żeby przez tydzień biesiadować z myślą o czekającym nas głodowaniu. To przecież nie walka postu z karnawałem. Aby odchudzanie rozpocząć łagodnie, już na kilka dni przed ogranicz słodkości, przekąski i produkty przetworzone. Włącz do menu więcej warzyw i spróbuj przygotować kilka dietetycznych posiłków. Z dniem rozpoczęcia diety nowości w menu nie będą Cię tak przerażać. Poczytaj też o wpływie błonnika i zdrowych tłuszczów na sukces odchudzania, na przykład tutaj: https://likeastore.com/pl/odchudzanie-to-nie-taka-straszna-rzecz/.

 

Uprzedź rodzinę

Wsparcie rodziny w odchudzaniu może mieć ogromny wpływ na powodzenie diety. Brak wsparcia również – bez niego o wiele łatwiej się poddać. Niech Twoja rodzina także zobaczy sens w tym, co robisz. Jeśli nie chcą do Ciebie dołączyć, powinni uszanować Twoją decyzję i nie wchodzić Ci w drogę w przygotowywaniu posiłków. Gotujesz dla całej rodziny? Możesz pichcić dla nich podobne posiłki z małymi modyfikacjami (np. podać kluski lub ryż, nawet jeśli Ty ich nie jesz). Wtedy Twoja dieta wszystkim wyjdzie na zdrowie.