Jak znaleźć dobry hosting?

Stworzenie własnej strony internetowej to dopiero pierwszy krok na drodze do zaistnienia w sieci. Kolejnym, nieodzownym krokiem jest zamieszczenie jej na czyimś serwerze (hosting).

Ograniczenia związane z darmowym hostingiem

W sieci jest wprawdzie wiele takich miejsc, które oferują hosting nieodpłatny, ale z reguły wiąże się on z licznymi ograniczeniami, do których należą m. in.:

  • limit miesięcznego transferu,
  • ograniczona objętość udostępnionej użytkownikowi przestrzeni dyskowej,
  • brak możliwości korzystania z baz danych,
  • brak obsługi języków skryptowych.

Poza tym należy również mieć na uwadze okoliczność, że usługodawcy internetowi oferujący darmowy hosting zastrzegają sobie zazwyczaj prawo do zamieszczania na stronach internetowych swoich użytkowników reklam oraz różnego rodzaju komunikatów. Z całą pewnością nie dodaje to stronie uroku.

 

Lepiej zapłacić i mieć spokój

Tym bardziej że dobry hosting wart jest swojej ceny. Za przykład może nam posłużyć oferta firmy Centrumsprzedawcy.pl. Usługodawca ten oferuje:

  • 50 GB powierzchni dyskowej,
  • 1 GB RAM,
  • 1 GHz CPU,
  • brak limitu transferu,
  • szybkie ładowanie strony dzięki litespeed,
  • godzinowe rozliczanie.

Na stronie usługodawcy dostępny jest kod rabatowy dhosting, dzięki któremu klienci chcący skorzystać z oferty otrzymują 15% zniżki. Warto zaznaczyć, że dhosting jest czymś więcej niż zwykły hosting. Pełni on funkcję zarówno serwera współdzielonego, jak również chmury obliczeniowej, co bezsprzecznie plasuje ten rodzaj hostingu w czołówce wszelkich ofert tego typu dostępnych na rynku. Usługa oferowana przez Centrumsprzedawcy.pl umożliwia automatyczne skalowanie, co oznacza, że jeśli serwer potrzebuje więcej mocy bądź pamięci, bezzwłocznie ją otrzymuje. Jest to bardzo dogodne rozwiązanie, które docenią wszyscy znający się na rzeczy webmasterzy. Stawka jest rozliczana trybem godzinowym, a klient płaci tylko za wykorzystane zasoby.

 

Co uwzględnić?

Wielu internautów popełnia błąd, kierując się przy wyborze serwera jedynie ceną. Zawsze należy uwzględnić również inne czynniki, takie jak:

  • uptime (dostępność usługi, czas pracy serwera),
  • ewentualne limity,
  • fizyczne miejsce, w którym hostingodawca gromadzi dane (najlepiej, aby korzystał z lokalnych, krajowych centrów danych),
  • renoma danego hostingodawcy (warto zapoznać się z opiniami innych internautów na jego temat),
  • częstotliwość backup’u (sporządzania tzw. kopii bezpieczeństwa, czyli danych, które w razie awarii technicznej i utraty oryginalnych danych wykorzystuje się do odtworzenia tych drugich),
  • jakość obsługi klienta (w jakich porach można się kontaktować się z biurem obsługi? czy obsługa jest kompetentna? jak traktowani są klienci?),
  • forma prawna przedsiębiorstwa (jest to jednoosobowa działalność gospodarcza czy może spółka dysponująca zasobnym kapitałem i mająca za sobą długą historię? jest zrozumiałe, że im większy kapitał, im bogatsze doświadczenie – tym w zasadzie lepiej).

Zanim zdecydujesz się na hostingowanie swojej strony u określonego usługodawcy, poznaj dokładnie ofertę i rozważ wszystkie za i przeciw. Pamiętaj, że czasem lepiej jest zapłacić nieco więcej i cieszyć się dobrą jakością usług, niż użerać się z jakimś lichym serwerem wynajmowanym za grosze.