Reklama na ulotkach. Kiedy warto w nią zainwestować?

Reklama na ulotkach. Kiedy warto w nią zainwestować?

Przedsiębiorcom może się wydawać, że w dobie nowoczesnych form reklamowych, ulotki to przeżytek. Są jednak rynki i branże, którym ulotka może przynieść więcej korzyści niż reklama w Internecie.

Ulotka dla lokalsów

Reklama na ulotkach jest tania i prosta. W darmowym, intuicyjnym programie graficznym może zaprojektować ją każdy średniozaawansowany użytkownik Internetu. Później pozostaje ulotki wydrukować w drukarni i rozdystrybuować. Na tym ostatnim etapie musimy jednak uważać – potencjalni odbiorcy nie przepadają za ulotkami zapychającymi ich skrzynki na listy i tkwiącymi za wycieraczkami samochodów. Jak zatem i kiedy promować firmę na ulotkach?

Ulotka może pomóc wypromować usługi lokalne. W przypadku wielu przedsiębiorców, działających tylko na ograniczonym terenie, inwestowanie w reklamę internetową nie zawsze jest wystarczająco efektywne. Trzeba poza tym wybrać do tego wyłącznie media lokalne. Wsparciem dla reklamy w lokalnym serwisie może być reklama w lokalnej prasie czy radiu, jak i reklama na ulotkach. Tak może promować się nowo otwarta kwiaciarnia, pizzeria, salon kosmetyczny, sklep czy rozmaite firmy usługowe, których głównymi klientami będą mieszkańcy miasta i okolic.

 

Jak nie zmarnować potencjału?

Ulotki reklamowe mają wiele zalet i pomagają przybliżyć naszą firmę klientowi. Potencjał, jaki dają można niestety łatwo zmarnować – wybierając nieadekwatną drogę kolportażu. Pamiętajmy, że wrzucając reklamę do skrzynek na listy, nie wiemy nic o odbiorcach, do których trafi. Rozdając ją na ulicy, możemy za to zniechęcić do siebie potencjalnych klientów. O wiele lepiej dać im możliwość wzięcia ulotki z własnej inicjatywy, umieszczając ją w miejscach, do których uczęszcza nasz target. Najprościej zrobić to, nawiązując współpracę z inną firmą, np. z zaprzyjaźnionym hotelem, restauracją czy sklepem, których profil nawiązuje do profilu naszych usług. Ulotki warto też mieć przy sobie, by móc dołączać je do wizytówek.